neljapäev, 15. jaanuar 2015

Kondenspiimaga pähkli-purukook



Hea meelega kirjutaks Itaaliast - suurepärase toidu, imeliste veinide, maalilise looduse, lahedate linnade, võimsate kirikute jt vaatamisväärsustega ning ilmatu armsate ja soojade inimestega riigist, kus alati niiiiiiiii tore on, kui oleks vaid aega ... Ma väga armastan oma blogi (ja olen ülirõõmus kõigi blogilugejate üle - suur aitäh Teile!), aga veelgi rohkem armastan ma oma päris elu ja päris inimesi enda ümber, nendega koos olemist, trenni tegemist, väljas käimist, hommikuni tantsimist, söömist ja veini joomist, niiet kahjuks lihtsalt ei jõua hetkel arvuti taga pikemalt istuda (kuigi väga tahaks). Ja ma olen vaimustuses oma praegusest tööst ("töö" ei ole küll kohane sõna, aga paremat ka pole tegevuse eest, mille eest makstakse), mis samuti oma aja ära võtab. Näiteks sel laupäeval ilmus mul LP-s lugu normaalsest söömisest, mida olen juba ammu kirjutada plaaninud:) Ja uus jahuraamat on ka ilusti igal pool müügil, samal ajal, kui mu esimene (kaks aastat tagasi ilmunud) koogiraamat mõni aeg tagasi läbi müüdi - aitäh kõigile asjaosalistele! :)

Itaalia on selline riik, kus olen juba väga palju käinud ja kuhu alati hea meelega tagasi lähen nii vanadesse headesse kohtadesse kui ka uusi kohti avastma, niiet küllap ma mõnikord ka blogis sellest riigist jõuan kirjutada:) Jagan seniks hoopis huvitavat teemakohast lugemist:) Toitude kohta, mida Itaaliast pärinevaks peetakse, olen juba viite andnud lihapallide-postituses, kuid kuna just eile keegi selle alles avastas, siis lisan lingi uuesti - äkki on teisigi, kes seda enne mu blogis veel märganud pole:) Siin on aga lühidalt mõned faktid (ehk ABC) Itaalia veinide kohta, allpool lisaks mõned viited huvitavatele veiniteemalistele artiklitele. Ja kui tahate saada sama head (või veel paremat) toitu kui Itaalias, siis soovitan minna restoran Giannisse sööma!!! Avastasin selle söögikoha enda jaoks paar aastat tagasi Tallinna restoranide nädalal ja sellest ajast peale olen seal päris tihe külaline. Laziost pärit peakokk Costatinoga tegin ka loo LP-sse, kus ta jagas kolme suurepärast retsepti. Kusjuures, avatasin, et see lugu (sh retseptid) on täitsa tasuta loetav ;-) Eile just aklimatiseerusime Giannis ja ausalt öeldes vahetult pärast reisi (ja värskete muljetega) tundus see söögikoht veel parem kui kunagi varem! 

Kuid rääkides koogist, siis see on kerge hapu nüansiga magus ja mahlane purukook, mille valmistamine on lihtne ja kiire :) Retsepti originaali olen muidugi enda maitse järgi kohandanud ja olude sunnil gluteenivabaks muutnud :) Loodan, et maitseb teilegi - head küpsetamist! :)

Purutainas:
100 g riisijahu
150 g maisijahu
näpuotsatäis soola
2 tl küpsetuspulbrit
100 g purustatud mandleid või sarapuupähkleid
80 g (pruuni) suhkrut
200 g külma võid

Täidis:
400 g magusat kondenspiima
kahe sidruni või laimi mahl
ühe sidruni või laimi peenelt riivitud koor

Sega sõelutud jahud soola ja küpsetuspulbriga. Purusta mandlid või sarapuupähklid võimalikult peeneks (nt köögikombainis) ja sega koos suhkruga jahu hulka. Lõika või tükkideks ja töötle kas köögikombainis, noaga hakkides või sõrmede vahel jämedat riivsaia meenutavaks puruks. Aseta tainas täidise valmistamise ajaks külmkappi. 

Sega omavahel täidiseained. Puista u 2/3 purust küpsetuspaberiga kaetud 20X30 cm neljakandilisse vormi, patsuta peopesa või supilusika tagaküljega ühtlaseks, vala täidis põhjale ja puista ühtlaselt peale ülejäänud puru. Küpseta ahjus 200 kraadi juures 25 minutit kook on tahenenud ja pealt kuldpruuniks muutunud. Lase koogil vormis jahtuda, võimalusel võid asetada veel paariks tunniks külmkappi ja lõika seejärel ruutudeks.

Kommentaare ei ole: